В поредицата за бизнеса в ситуация на криза днес разговаряме със собственичката на първата частна галерия в Трявна „АРТ М” Добринка Манева. Повече от 20 тя трупа опит, гради имидж и благодарение на много труд и търпение успява да превърне своята галерия в една от най-емблематичните и елитни художествени галерии в страната. Преди шест години в допълнение към нея отваря врати и едноименният хотел. И въпреки че Трявна е предпочитана туристическа дестинация, съхранила специфичния дух и атмосфера на Възраждането, никак не е лесно да правиш бизнес в областта на изкуството и културата, особено в днешното тежко и безпросветно време. И все пак, кои са успешните управленски решения и практики в бранша, и правилата за оцеляване в ситуация на криза - отговорите на всички тези въпроси ще потърсим заедно с галеристката Добринка Манева.
- Г-жо Манева, разкажете ни накратко историята на Вашата галерия.
- Създадох галерията през 1990 г., в преломния момент на промяната в България. Това беше време на преосмисляне на живота за хората.
Аз бях началник лаборатория. Работата ми беше интересна, но осъзнах, че това, което съм учила и работила вече няма бъдеще тук и трябва да предприема нещо ново. Открих галерията с идеята, че това е нещото, което е не само интересно за мен, а и има перспектива. Започнах буквално от нулата, само с идея за това какво искам да направя. През годините сама откривах пътя как да го осъществя.
...
Повече – четете в брой 23 на „Тревненска седмица”.